Que tot va començar el vuit-cents anys enrere

Nau central S. Joan H. mitjana

Quan el Rey Don Jaime porta Valencia en 1238, els cavallers de l'Orde de Sant Joan de l'Hospital de Jerusalem que acompanyar-lo i establir-se a prop del barri jueu, de la porta de la Xerea, que ocupa el Palau àrab del primer emir amb seva èpoques adjacents. Hi van construir una primera església convertida en una ermita, la zona albergue-hospitalària i el cementiri.

Poc després, abans de 1255, Va començar la construcció de l'església actual. En la seva àrea més primitiu és una capella decorada amb pintures murals romàniques cort, alta qualitat tècnica i iconografia interessant.

Tot un grup d'artistes i artesans sota la influència d'una escola comú utilitzat un compte bíblic, Ecos eucarística, completament llegible per la gent que va veure. Diversos nobles de la Corona d'Aragó i el Comtat de Catalunya formaven part de l'exèrcit del rei, com ara Arnau de Roma, el comte de Pallars i senyor de Foces.

Arnau de Roma s'elevaria al sud del pati de l'Hospital San Juan de el tota una petita capella funerària, D'estil romànic, poc després es transforma en incipients gòtic i que segons la tradició el Rey Don Jaime escoltat massa. Estava envoltat per un claustre de funeral arco-solios, Romans en la seva majoria, que s'han alliberat amb no poc esforç i estudi de les construccions que des de fa segle i mig de ells havia remullat i que amenacen de fer-ho una altra vegada.

No menys interessant és la figura del Senyor de Foces, Osca filatelistes cavaller nomenat procurador de la ciutat per Don Jaime, que coneix els documents porta seus artesans d'Osca per treballar en la construcció de la part més antiga de la catedral de Valencia, la porta del Palau, i a la zona contigua on hi és un reconditorio o Cambra de secrets, decorades amb pintura mural pintures del mateix projecte de llei que la de san Juan de el Hospital.

En aquesta casa hi ha un petit forat a la Corona d'espines del Senyor; Segurament es va dipositar en moments de perill la Santa espina corona a San Luis, Rei de França, va donar a la rey Don Jaime i que formava part del seu personal i ambulant reliquiari i això dipositat la valentina SEO. La resta de les pintures, als voltants de la fondalada, ells es dediquen a la passió de Crist, completant així la narració iconogràfic. Aquest reconditorio serviria gairebé dos-cents anys més tard per dipositar el Sant Calze de sopar que rei V Alfonso el Magnánimo portat a Valencia de Osca l'any 1424, des del monestir de San Juan de la Peña on des de 1134.

A l'Hospital San Juan de el té la seva tomba l'Emperadriu Constanza de Grecia quin rei Jaime donava refugi a Valencia, per acollir-lo en el Palau Reial fins la seva mort. En el seu seguici de sobirà, l'Emperadriu va portar moltes relíquies de Nicea: Santa Bàrbara i el Lignum Crucis de dimensions considerables.

Columna i restes esquelètiques de Santa Bàrbara va llegar-los a la seva mort en 1307 l'església de San Juan de el Hospital, i el Lignum Crucis a la ciutat de Valencia, una de les més importants de relíquies del Reliquiari de la catedral. Durant molts anys va ser amb el Sant Calze de sopar, fins l'últim es posava on es venera la sala capitular.

Margarida Ordeig Corsini
Director tècnic del Museu de l'Hospital San Juan de el Hospital de Valencia posat

FacebookRefilarGoogle  WhatsAppImpressióPrintFriendlyCorreu electrònic