Recerca

INVESTIGACION SAN JUAN

La idea de recuperar l'espai que abasta el conjunt de l'Hospital San Juan de el en Valencia prové del desig de restaurar i rehabilitar un conjunt d'edificis i llocs arqueològics enclavat en un peculiar i gairebé únic context.

El conjunt de San Juan de l'Hospital va romandre en l'oblit durant molts anys, lliure de manteniment i gairebé desaparició com establert i determina els Estatuts d'una Fundació de segles d'antiguitat, de l'Orde de Sant Juan de Jerusalén, i amb enfocaments de treball el més funcional que actualment poden suposar.

Totes i qualsevol text històric parla específicament d'un hospital situat sotmesos a estrictes normes fundacionals i constructiva, la Comissió històrica de l'església de San Juan de el Hospital ha vist que era. Recerca en arxius estatals, en el de la sobirana Orde de Malta, en la seva seu a Roma i la Biblioteca Reial de l'illa de República de Malta. També ha estudiat i recreat intervenció enfocaments, amb visites a ordres militars i edificis de l'hospital. D'altra banda, alumnes de l'escola d'arquitectura de la Universitat Politècnica de Valencia han fet excel·lent morfologia constructives i treballar en 3D abans de reintegració peces tret o destruir al seu lloc d'esbarjo.

L'any 1964 Recinte de l'Hospital San Juan de el va ser clandestí externament per construccions adjunts, i internament per la capa neoclàssic que amagava el seu aspecte gòtic des del començament del segle XVIII. Després de la confiscació de les Ordes militars en 1850 i la seva transmissió nominal com la nova parròquia a l'Eixample de la ciutat, Va ser oblidat i reutilitzats per a altres usos.

En 1943 la preocupació dels intel·lectuals valencians abans de seu deteriorament es va convertir en Don Elías Tormo sol·licitat declarat monument històric artístic de caràcter nacional (B.O.E. de 10 Abril de 1943), Posteriorment caient en l'oblit. La nau de l'església amb les capelles laterals emmurallat s'utilitzaria com estar del cinema SARE; del presbiteri, que cobreix l'altar, la pantalla era. El pati del sud de la romànica arco-solios va desaparèixer entre casetes afegits. El projecte de recuperació, en la mesura possible, seu aspecte original va començar l'any 1967 Quan la prelatura de l'Opus Dei es va fer càrrec del temple. Més recentment, l'any 1999, Es va donar inici al "Pla Director del temple" i unitats adjunts de l'entorn sota la direcció de l'arquitecte D. Vicente Lassala Bau.

La Fundació sencera de San Juan de l'Hospital i la Comissió històrica de l'església estan dirigides a la conservació de les troballes, la divulgació científica i la prestació d'un viatge cultural i singular d'un espai des del segle XIII, situat al centre històric de Valencia. La conservació de les col·leccions del Museu actualment és una prioritat per a la Fundació i motiu de la sol·licitud d'ajudes als òrgans competents.

Publicacions de la Comissió Historica-artistica de la església de San Juan de l'Hospital de Valencia:

“L'Hospital San Juan de el” Autor: José Pellejero Ferrer
“L'Hospital San Juan de el. Fundació del segle XIII” Autor: Fernando Llorca Die
“L'ordre de relació de Malta amb San Juan de el Hospital de Valencia” Autor: Luis Pascual Gasco
“Dues lloses funeràries del segle XIII” Autor: Luis Corell Ruiz
“Església de San Juan del Hospital de Valencia” Autor: Navarro Bravo Martin
“Constança Hohenstaufen, Emperadriu de Grècia” Autor: Margarida Ordeig Corsini
“Guia-Catalogo de la visita del Museu” Autors: Manuel Fernández Canet i Margarita Ordeig Corsini
“Quatre monuments de risc de pèrdua” Autor: Elías Tormo Monzó
“L'enterrament de l'Almela en l'església de San Juan de el Hospital de Valencia” Autor: Manuel Esteve
FacebookRefilarGoogle  WhatsAppImpressióPrintFriendlyCorreu electrònic