Trobada amb mitjans de comunicació

Amb motiu del 50è Aniversari de la reobertura al culte dela Església, dimarts passat 30 de maig vam tenir una trobada amb periodistes i mitjans que habitualment cobreixen notícies relacionades amb l'Església, l'art o la restauració de monuments històrics de València.

L'objecte d'aquesta reunió va ser agrair-los el treball de difusió cultural que sempre han donat al Conjunt Històric Artístic de Sant Joan de l'Hospital. Elena Salvador, -treballa a l'Institut de Restauració del Patrimoni de la Universitat Politécnica-, els va explicar les diferents etapes de rehabilitació que s'han realitzat, i concretament en la restauració del Pati Sud on s'ubica l'antic cementiri urbà medieval i la consolidació i reconstrucció dels arc-solios funeraris del segle XIII-XIV.

D. Carlos Cremades ha posat èmfasi que durant aquests 50 anys s'ha treballat a l'església per restaurar la seva bellesa primitiva i alhora desenvolupant iniciatives de catequesi, solidaritat i de difusió de la cultura.

Posteriorment a la capella de Sant Miquel, mar Sabaté, responsable de la restauració de les pintures murals fa quinze anys, ens va explicar que estan datades al segle XIII, la seva alta qualitat, la delicadesa tècnica amb la qual van ser executades, i uns pigments difícils d'aconseguir com el vermellenc i el blau ultramar.

A la tarda també ens van visitar els alumnes del Màster en Conservació i Restauració de Béns Culturals de la Universitat Politècnica de València.

Us deixem els enllaços de les diferents notícies generades arran d'aquesta trobada:

L'església de Sant Joan de l'Hospital de València, del segle XIII, celebra el 50 aniversari de la seva reobertura al culte

Sant Joan de l'Hospital revela els seus secrets

Abans i després de Sant Joan de l'Hospital

Sant Joan de l'Hospital obrirà l'espina del circ romà

Cinc peculiaritats que expliquen per què el conjunt històric de Sant Joan de l'Hospital de València és únic

Más imágenes del encuentro con periodistas en la galería fotográfica, clica aquí.

També et pot interessar....